bovid خاطره زندگی پزشکی ابراز علاقه

bovid: خاطره زندگی پزشکی ابراز علاقه عارف لرستانی همسر عارف لرستانی گفتگوی اختصاصی همسر عارف لرستانی حواشی درگذشت عارف لرستانی

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی جهت کشور عزیزمان ایران نگرانم! / آخوندی

وزیر راه با اشاره به مشکلاتی که بارش شدید برف جهت بعضی مناطق ایجاد کرده عنوان کرد: از اینکه تا این حد دولت و مجلس دچار روزمرگی شده‌اند و تا این میزان توان اندیش

جهت کشور عزیزمان ایران نگرانم! / آخوندی

آخوندی: جهت کشور عزیزمان ایران نگرانم!

عبارات مهم : ایران

وزیر راه با اشاره به مشکلاتی که بارش شدید برف جهت بعضی مناطق ایجاد کرده عنوان کرد: از اینکه تا این حد دولت و مجلس دچار روزمرگی شده است اند و تا این میزان توان اندیشه و اجرای طرح های زیربنایی را از دست داده اند، جهت کشور عزیزمان ایران نگرانم.

به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی در یادداشتی، دیدار از آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران – قم را اینگونه تشریح کرد: ساعت ۲ بعدازظهر به منظور ارزیابی عینی آزادراه تهران–قم به سمت قم عزیمت کردم. تا راهداری نعل بندان در نیمه راه رفتم و مطمئن شدم که تمامی در راه ماندگان رها شده است اند و خط قم-تهران روان لیکن، خط تهران-قم با مشکلاتی مواجه بود. در راهداری، به همکاران راهدارم که شبِ گذشته تا صبح نخوابیده بودند، خدا قوت گفتم و از آنها گزارش کارها را گرفتم و بعضی هماهنگی ها را انجام دادم.

جهت کشور عزیزمان ایران نگرانم! / آخوندی

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی طی یادداشتی اطراف دیدار روز گذشته خود از محور قم – پایتخت کشور عزیزمان ایران نوشت: روز مشکل بود. بارش همزمان برف و باران در ۲۴ استان و ترکیب آن با بوران موجب یخ زدگی و لغزندگی بزرگراه ها شده است بود. در نتیجه تعدادی از خودروها در آزادراه های قم و کرج در راه مانده بودند. در کنار این، به علت بورانِ شدید امکانِ دیدِ مستقیم به ۳۰۰متر رسیده لذا، هواپیماها امکان پرواز نداشتند. یخ زدگی سوزن ها در خطوط ریلی موجب کندی سیر و حرکت قطارها و تاخیر چند ساعته بعضی از مقاصد شده است بود. در این شرایط با توجه به فشار سنگین و به حق افکار عمومی، می بایست گره ها را یک یک با همکاری تمام مدیران و همکاران عزیز، سخت کوش و فداکار سازمانم باز می کردم.

از شب گذشته با تمام عوامل بزرگراه ای، هوایی و ریلی درتماس بودم و پرسشها را یک بار با هم مرور کرده بودیم. از دوماه پیش قرار داشتم که صبح جهت صحبت در کنفرانس مدیریت پروژه شرکت کنم. به آنها اطلاع دادم که امکان حضور ندارم و مستقیم به مرکز مدیریت راه ها رفتم. اکثر همکاران از شب گذشته تا صبح پلک روی پلک نگذاشته بودند ولی، با نشاط و سرزنده بودند. جناب دکتررضایی رییس کمیسیون عمران مجلس نیز تماس گرفت و قرار شد ایشان هم حضور پیدا کنند.

وزیر راه با اشاره به مشکلاتی که بارش شدید برف جهت بعضی مناطق ایجاد کرده عنوان کرد: از اینکه تا این حد دولت و مجلس دچار روزمرگی شده‌اند و تا این میزان توان اندیش

چندین بار با پلیس، هلال احمر، مرکز پخش فراورده های نفتی و مدیران استان های درگیر تماس گرفتم و از آخرین اوضاع مطلع شدم و همفکری های مورد نیاز را با شرکت های متفاوت به عمل آوردم. البته، مراقب بودم که در کار فرماندهی و مدیریت صحنه دخالت نکنم تا آنها بتوانند با توجه به تجربه و تخصص خودشان اتخاذ تصمیم نمایند. دوربین ها نشان می داد که چگونه راهداران و سایر عوامل امدادی خودروهای در راه مانده را یک به یک رها می کردند و به حرکت می انداختند.

چندین هزار ماشین را نجات دادن کار سخت و طاقت فرسایی بود. آمارها نشان می داد که ورودی آزاده راه تهران-کرج خوشبختانه بسیار کم کردن یافته بود. تردد شمارها نشان می داد که از ساعت ۷ الی ۱۰ صبح در مسیر رفت ۵۲۷ ماشین و در مسیر بازگشت ۶۶۰ ماشین وارد آزاد راه شده است بودند. به تدریج، ابتدا آزاده تهران-کرج سپس خط قم-تهران و بعد هم خط تهران-قم باز شد.

همزمان پی گیر فرودگاه ها بودم. رییس شرکت هواپیمایی کشوری و مدیران عامل شرکت فرودگاه ها و شهر فرودگاهی و همکارانشان از شب گذشته با بیدار-خوابی تمام تلاش ارزش این بود که فرودگاه را جهت عملیات آماده کنند تا به محض اینکه امکان دید مستقیم زیاد کردن پیدا کرد، امکان پرواز فراهم باشد. به گفته ی کارشناسان دید مورنیاز حداقلی جهت برخاست ۵۰۰متر و جهت فرود ۸۰۰متر هست. حدود ظهر ابتدا در مهرآباد و سپس فردگاه امام دید بهتر شد ولی، پایدار نبود و نمی شد اعلام قطعی کرد. خلبان بر اساس دستورالعمل های پروازی باید این عامل را در کنار سایر عوامل مورد ارزیابی قرار دهد و تصمیم به پرواز بگیرد.

جهت کشور عزیزمان ایران نگرانم! / آخوندی

با توجه به مجموعه شرایط و ناپایدار بودن جو، اکثر خطوط هواپیمایی داخلی تصمیم به لغو پروازها گرفتند که درست هم بود. لذا، در مهرآباد فقط پرواز آقای دکتر جهانگیری از شیراز به پایتخت کشور عزیزمان ایران فرود آمد. در فرودگاه امام نیز تا حالا که این یادداشت را می نویسم ۷ پرواز نشسته است لیکن، پروازی برنخاسته هست. کولاک بسیار شدید و مجددا دید بسیار محدود شده است هست. شرایط مشکل هست، چون مسافران به علت برهم خوردن برنامه های ارزش قطعا خشنود نیستند. شرایط ارزش در فرودگاه حتما خوب نیست. به علت ایمنی اجازه کوچکترین ریسکی حتی در حد یک هزارم را نداده ام. مدارا کردن در این شرایط کار آسانی نیست. فعلا برنامه این است که فردا حدود ظهر همه چیز به حالت عادی بازگردد.

در همین حال، پرسشها ریل را پی می گرفتم. آنجا مسئله کمتری داشتیم لیکن، بی مسئله هم نبودیم. یخ زدگی سوزن ها و پرسشها کارگری شرایط مدیریتی را سخت کرده بود. از یک طرف می خواستیم که عملیات عادی به پیش رود. از سوی دیگر، در نظر داشتم که با زیاد کردن تعداد قطارهای تهران-قم و تهران-کرج به کسانی که سفر مهم به این دو مقصد داشتند خدمت کنیم. با توجه به مشکلاتی که در آپرین، اسلامشهر و پرند داشتیم امکان پذیرش به موقع قطارهایی که به پایتخت کشور عزیزمان ایران می آمدند با مسئله روبرو بود.

وزیر راه با اشاره به مشکلاتی که بارش شدید برف جهت بعضی مناطق ایجاد کرده عنوان کرد: از اینکه تا این حد دولت و مجلس دچار روزمرگی شده‌اند و تا این میزان توان اندیش

مدیرعامل راه آهن به ایستگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران رفت تا مستقیما پرسشها را راهبری کند و خوشبختانه به تدریج توانست که سرعت پذیرش قطارها را زیاد کردن دهد. بعد از آن نیز موفق شد که تعداد قطارهای فوق العاده اعزامی به قم و بالعکس را به پنج رام زیاد کردن دهد. ولی، برنامه چهار قطار به سمت مشهد نیز لغو گردید که بر اساس گزارش که من دریافت کردم با پیامک به مسافران اطلاع رسانی شده است هست. ولی، قطعا موجب ناخشنودی آنان شده است است.

ساعت ۲ بعدازظهر به منظور ارزیابی عینی آزادراه تهران–قم به سمت قم عزیمت کردم. تا راه داری نعل بندان در نیمه راه رفتم و مطمئن شدم که تمامی در راه ماندگان رها شده است اند و خط قم-تهران روان لیکن، خط تهران-قم با مشکلاتی مواجه بود. در راه داری، به همکاران راه دارم که شبِ گذشته تا صبح نخوابیده بودند، خدا قوت گفتم و از آنها گزارش کارها را گرفتم و بعضی هماهنگی ها را انجام دادم.

جهت کشور عزیزمان ایران نگرانم! / آخوندی

هر چند امکان عبور با احتیاط وجود دارد لیکن، پیشنهاد پلیس این هست، با توجه به سردی فوق العاده امشب و امکان رخداد تصادف های زنجیره ای بهتر است راه را مسدود کند. البته تصمیم این عنوان بر عهده پلیس هست. حدود ساعت ۷:۲۰ بعدازظهر به آخرِ جلسه دولت رسیدم. با توجه به سنگینی برف، از ابتدای صبح از تعدادی از پیمانکارانی که در مسیر با وزارت منزل همکاری دارند خواسته بودیم که امکانات ارزش را جهت پاک سازی محور تهران-قم گسیل دارند. در این ارتباط باید از پیمانکاری محمدیان سپاس بگویم که جوانمردانه وارد شد.

تا اینجا گزارشی بود که میل به داشتم به مردم عزیز ارائه کنم. لیکن مهم است که چند توصیه کلیدی را نیز با هم وطنان درمیان بگذارم. مطلع شدم که در بعضی رسانه ها آمده است که دستگاه ها غافل گیر شدند. قطعا این گونه نبود. اجازه دهید قدری صحنه را جهت شما توصیف کنم.

حجم ترافیک عبوری از ورودی ها و خروجی های پایتخت کشور عزیزمان ایران بسیار زیاد هست. اکثر بزرگراه ها بیش از ظرفیت طراحی ارزش زیر بار هستند. طبیعی است که تاب آوری آنها در برابر تغییرات هوا سنگین و یا هر عوض کردن ناگهانی، بسیار محدود هست. مسئله فرهنگ عمومی رانندگی نیز در چنین شرایطی خود را نشان می دهد. علیرغم اینکه از دیروز بعد از ظهر اطلاعیه ها هواشناسی، پلیس و راهداری مبنی بر خودداری از سفرهای غیر ضرور و تجهیز خودروها به زنجیر چرخ و سایر تمهیدات بود، در طول مسیر حتی یک مورد ماشین با زنجیر چرخ مشاهده نکردم.

پرآشکاراست که خودروهای سبک با لاستیک ها صاف در همان شروع در بزرگراه های لغزنده چه وضعیتی پیدا می کنند و چگونه هم خود را گرفتار و هم بزرگراه را مسدود می کنند. طبیعی است که با نخستین سدِّ معبر با توجه به بارش سنگین برف و کولاک، ما بقی خودروهایی که مجهز هم هستند امکان عبور پیدا نمی کنند و وضع همین می شود که شد. و گرنه هم پلیس، هم نیروهای هلال احمر و هم راه داری هر یک تمام تلاش خود را پاک کردن بزرگراه ها، نمک پاشی، امدادرسانی و مدیریت ترافیک از قبل انجام داده و آمادگی گامل داشتند. لیکن، مدیریت بزرگراه با هزاران ماشین در حال عبور، در صورتی عملکرد مناسب خواهد داشت که همه همکاری و همه به قواعد پایبند باشند.

نکته ی دوم، ضعف سیستم جایگزین و به عبارتی پدافند غیر عامل جهت حمل ونقل عظیم پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. روزانه بیش از پانصدوپنجاه هزار ماشین به پایتخت کشور عزیزمان ایران وارد و خارج می شوند. آیا امکان جلوگیری از تردد این عدد عظیم و ورود آنها به بزرگراه ها می توان گرفت. آیا امکان اقامت این عدد بزرگ در شهرهای مبدا و یا مقصد وجود دارد؟ حداکثر در چنین مواقعی تا حدی تعداد آن کم کردن یابد ولی، تردد قابل ممانعت نیست.

از ابتدای مسؤولیتم تا کنون با طرح قطار حومه ای هم در پی کم کردن مصرف انرژی، کم کردن آلودگیِ هوا و ایمنی و رفاه حومه نشینان بودم و هم در پی آن بودم که در چنین روزهایی قطار به کمک بزرگراه بیاید و امکان دسترسی ایمن مردم به مقاصدشان را جهت سفرهای مهم فراهم سازد. هرچند عنوان در برنامه ی ششم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید لیکن، نه در سال ۹۶ اعتباری جهت آن منظور شد و نه در سال ۹۷ تا این لحظه در لایحه بودجه و گزارش کمیسیون تلفیق رقمی جهت آن آینده نگری شده است است.

امیدوارم، که چنین روزهای مشکل یادآور این توصیه در سطح رییس جمهوری، دولت و مجلس باشد تا جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران و سایر کلان شهرهای کشور عزیزمان ایران و حومه ارزش یک سیستم حمل ونقل حومه ای ریلی مطابق آنچه در برنامه ی ششم آینده نگری شده است را تامین مالی کنند. از اینکه تا این حد دولت و مجلس دچار روزمرگی شده است اند و تا این میزان توان اندیشه و اجرای طرح های زیربنایی را از دست داده اند، جهت کشور عزیزمان ایران نگرانم.

نکته ای هم می خواهم به همکاران خود بگویم و آن اینکه بی دریغ از آنان سپاس دارم. آنان در این روزهای سخت مردانه قامت خدمت می بندند، سخن های درشت و سخت می شنوند و علیرغم مشکل معیشت ارزش از هیچ فداکاری دریغ نمی کنند. سخت تر آنکه علیرغم پی گیری ها بی وقفه ی مدیرعامل راه آهن و من و هم چنین راه داری بعضی از آنان دریافت حقوشان نیز به تعویق افتاده هست. چه توان کرد که نظام بودجه ی کشور زیاد به تشکیلات توزیع یارانه و اعانه تبدیل شده است و حتی پشتیبانی از راهبری معمولی و تجهیز سیستم های زیربنایی کشور چون راه آهن و راه داری نیز با گرفتاری روبرو شده است است.

واژه های کلیدی: ایران | تهران | ماشین | امکانات | بزرگراه | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs